18 Kasım 2008 Salı

soba keyfi

sobada kestane

havalar soğudu. bizim evde de sabah akşam yanan elektrik sobası ,artık gün içinde sürekli yanmaya başlayan odun sobasına bıraktı yerini. şimdi bi çoğunuza nostaljik gelecek soba olayı. biz hala kullanıyoruz.biraz züğürt tesellisi gibi olacak ama onunda çok keyifli yönleri var.bikere üzerinde sürekli kaynayan bir güğüm dolusu su sürekli çaya kahveye davet ediyor insanı.sert karadeniz soğuğunu yiyince dışarda, eve gelip elimizi ayağımızı hemen ısıtma keyfini yaşıyabiliyoruz.acele kuruması gereken çamaşırları yarım saat içerisinde kurutup veriyor elimize. şu ara mevsimi,yöremizin kestanesini kokusunu içimize çeke çeke üzerinde kavurabiliyoruz.daha biçok şey sayabilirim ama lafı daha fazla uzatmıyayım.buyrun kestane almazmıydınız.

5 yorum:

GeCe dedi ki...

benim de sobalı günlerim oldu iyi bilirim, eve doğalgaz geldikten sonra hepimiz onun sıcağını aradık ama alıştık. Ancak şurası gerçek ki genelde anneler sobanın cefasını çekiyor, keyfini diğer ahali yaşıyor. Ben sobada ekmek kızartmayı çok severim, bizim sobanın arkasında bir alan vardı oraya kurulur derslerimi çalışırdım. Sizin resimdekiler kestane galiba oh ne güzel.

Haydins dedi ki...

Alirdim keske alabilseydimm..Yaa canim istedi simdi..Birde bu sobalar yakin yerini kizartir uzak yerini dondurur..Anneannemin evindeki sobanin yaninda kedi gibi uyurdum..

Adsız dedi ki...

Ne keyiftir sobada kestane yapmak canım çekti çocukluğumu anımsadım :(

Karadeniz dedi ki...

Eskidendi çok eskiden..

Karadeniz dedi ki...

Eskidendi çok eskiden..