20 Mayıs 2009 Çarşamba

bloglarda hırsız var

bir süredir keyiflihobiler arkadaşımın muzdarip olduğu bir konu var.blog hırsızlığı.sonunda benimde başıma geldi. önce kızkardeşimin tesadüf sonucu görmesi beni uyarmasıyla anladımki benim bloğuma da hırsız girmiş. gittim baktım ve gözlerime inanamadım benim burada daha önce cici kızlara elbiseler başlığı ile yayınladığım ve on marifete de koyduğum modeli, yine aynı başlıka üstelik resmin üzerine de kendi adını yazarak yayınlamış. siteyi biraz araştırınca bi çoğunu on marifetten aldığı ve hiç adres vermeden modelleri yayınladığını farkettim. üstelik şurada burada diye verdiği linkten yine kendi sitesi çıkıyor pişkinin. ilk önce uyarı babında bir yorum yazıp bikaç gün süre tanıdım kaldırması için. belki hemen farketmeyebilir yorumu diye safça düşünerek.baktımki o bikaç gün içinde bi değişiklik yok üstelik sitesine de sürekli yeni konular koymasına rağmen. yani bu süre zarfında benim yorumu mu görmemesine imkan yok değilmi. eh bende ne yapayım şimdi ikinci adım olarak da adını buradan sizlere duyuruyor ve uyarıyorum. örgüdantel bu sitenin adı gidin bir bakın özellikle on marifete yazan arkadaşlar.araştırın bakalım belki sizdende bişeyler araklanmıştır.artık üçüncü adımı belki topluca atarız.

bu arada internette gördüğümüz ve hoşumuza giden herşeyi birbirimizle paylaşma adına yayınlanmasına tabiki karşı değilim. benimde bu amaçla açtığım nettenguzelseyler adlı sitem var. karşı olduğum alıntı olduğunun bildirilmemesi.link verilmemesi,üstelik kendi ürünü gibi yayınlaması aslında. bu tip sitelerin çok olduğunu ve belkide farkına varmadığımız bir sürü sitelerde ürünlerimizin böyle yayınlandığı sanıyorum.böyle dürümlarda birbirimizi de uyarmamızın yararlı olduğunu düşünüyorum. bu sitede farkettiğim. gönüldenele arkadaşımın iki günlük emeğim başlıklı ürünüde aynı şekilde yayınlanmış ama arkadaşımız resmin üzerine linkini yazdığı için onun ürünü olduğu anlaşılıyor.ama onun haricinde yine hiçbir açıklama yapılmamış ürünün alındığı yer hakkında.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

çok üzüldüm güzelim.senin yaptıklarının paylaşılması güzel ama çalınması kötü.ismini veya linkini vermesi lazımdı.

GeCe dedi ki...

canım bu knular 10 marifette çok konusuldu malesef uyarılara cevap vermiyorlar ancak ben şunu belirtmiştim ki bu siteleri zikrettikçe kendi bloglarımızda ya da başka yerlerde onların popülerliğini arttırıyoruz o yüzden link vermeden bahsetmende fayda var mesela yazdığın şekilde tıklandığında o siteye gidecek sadace örgü dantel desen yeter

sevil dedi ki...

Bu kadarına da pes yani,resmen kopyala yapıştır.

hobigiller dedi ki...

ilginize teşekkürler arkadaşlar.umarım sizin başınıza gelmez bu emek hırsızlığı.
sevgili gece uyarın için sağol ben bu konularda çok safım.link olarak verdiklerimi hemen silip isim olarak yazdım.bide durup dururken trafiğini artırıp ekmeğine yağ sürmüş olmak istemem.

ev dekorasyon hobi dedi ki...

Hırsızlık olayı benim de başıma geldi.Kendi ahşap boyamalarımın hepsini oldugu gibi kopyalandıgını gordum.Aynı kişi farklı adlarla farklı siteler yapmış.Yorum yazdım ama hicbir sonuç alamadım.Hatta benden kopyaladıkları görsellerde benim çalışmalarımdan(orjinallerden)önce çıkıyor:))Kendi el emegi ürünlerinizin(resimlerin)üstüme em azından sitenizin ismini yazmayı deneyin.Hic olmazsa bu şekilde kopyalanır.Sevgiler.Aida

fulya dedi ki...

Bunlar o kadar aptal insanlar ki ne akla hizmet ediyorlar anlamış değilim ben de geçenlerde bir havlu kenarımı neyüdüğü belirsiz bir sitede gördüm uyardım kaldırmadı hakaret ettim insanlığa davet ettim açık açık hayvansın demeye getirdim yok yine anlamadı ama şey yapıcam o resmi upload ettiğim siteden resmimi sileceğim link değişecek mantıken yok olacak o siteden de resmim kalkmış olacak(o sitede çarpı görüncek yani) böle bişi deniycem o kaldırmazsa ben kendi resmimi kendim kaldırırım :D bu işleri forum siteleri de çok yapıyor aynı yöntemle bademli tepsi örtümü de geri alacağım :)dur bakim aklıma gelmişken çalınan örnekleirmi geri alıyım üşeniyordum bu yöntem işe yayarsa bilgilendirme amaçlı bloğuma yazı yazayım hatta :)

fulya dedi ki...

Ablacığım dün bahsettiğim yöntem işe yaradı :) bloğuma yazdım yorucu ve çok etkin bir yöntem diil ama napalım yinede işe yarıyor

Unknown dedi ki...

canım bunlarla başedilemiyor malesef.defalarca yazdım.hatta apaçık hırsızsınız dedim .tık yok.pişkin insanlar.artık her resmime isim yazıyorum ben.bebek yeleği olayından sonra.
sevgilerr

cimcime dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.